Kylans härligheter

När man vaknar känns det precis som mitt i natten eftersom det är så mörkt i rummet. Om en vecka kommer det bli ännu mörkare på morrnarna då vi drar tillbaka klockan en timme. Nu har jag äntligen börjat acceptera att det är höst och att vintern verkligen är på väg. Det är till och med så jag börjat längta efter julen och alla dess härligeheter. Men det tog tid, jag hade hoppats på en sista sommardag så man kunde cykla ner till stranden  ända in i september, men inget hände. Hela augusti gick och sen hela septemper.. Sommaren ÄR kort och det är för jävligt..

Men som sagt, nu ser jag fram emot julen och allt som hör till med vintern.. Trots sommaren är bäst så finns där en del saker jag gillar med kylan..

Man kan tända massa levande ljus inomhus


Man kan sitta inne och kolla massa film, utan att få dåligt samvete


Ta mysiga höstpromenader bland skogens alla höstfärger


Åka skidor.. ååh, jag är sugen på att ta en weekend upp till Sälen. Linus ska ju till Österike i Januari, men det var alldeles för dyrt för mig att följa med :( Men en liten tur till vallåsen ;)


Första snön som faller, så man kan ta med sina brorsdöttrar ut och åka pulka å leka :)


mmmm, lussubullar


Och pepparkakor med glögg


När man julpyntar med julmusik i bakgrunden och snön faller utanför ;)


juuulmat


Julklappar såklart ;)


Och självaste julafton, den bästa högtiden på året


See, om man tänker efter så finns där ju jättemkt att se fram emot ;) Men efter jul kan det vända å bli varmt igen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0