lite värme i kylan

OOH, jag är bara lite irriterad.. Hela munnen är helt j*vla torr och till på köpet har jag fått munsår, IGEN..Vad är det för fel på mig egentligen? 3 munsår under en period på fyra månader? Inte riktigt normalt nää..:(:(:(
Hälsa på söta barnen på min vft idag, så nu har jag gjort en av mina fyra fältdagar och det känns alltid skönt. Ikväll var jag å Linus på spinning och nu måte ja lägga mig på soffan ett tag innan sängen väntar, robinsson snart ju=)

Igår gjorde jag en ruskigt god fisksoppa, som var otroligt len och krämig.. Här har ni receptet, och lova gör den nu!!!!

4 port:

1 torskblock, skuret i kuber
3 laxfiléer, skurna i kuber
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 burk räkor i lag
1 burk outspädd tomatsoppa (ca 500 g)
3 dl 4% grädde
1 1/2 dl vatten
1/2 dl finklippt dill
salt & vitpeppar

Hacka lök och vitlök och låt det fräsa i lite smör i en kastrull. Häll på vatten och grädde och koka upp. Lägg i fisken och låt sjuda på medelvärme 5-10 min (beroende på storlek) tills fisken är färdig. Häll på tomatsoppan och hackad dill. Smaka av med salt & peppar och låt puttra en liten stund. Häll i räkorna och låt dem bli varma. Servera med aioli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0