Twilightböckerna!

Som ni säkert vet är jag ett troget Twilight saga fan. Jag har läst alla böker och väl inne i läsningen blev man som besatt. Tror jag klämde alla fyra på mindre än två månader och plugget kom lite i undanskymm. Så ett tips är att läsa böckerna när man har tid, för man kommer bli beroende, oavsett om man vill eller ej!!!

Här kommer en liten lista i den ordning jag tycker om dem. (kolla inte om ni inte läst böckerna)


New moon var den som var minst bra (inte för den var dålig) men det var ett väldigt stort
glapp i boken då Edward inte alls var med. Men underbar i slutet då han kom tillbaks:) Jag
hade också sett filmen innan jag läste boken och visste vad som skulle hända.



Eclipse den tredje boken var väldigt spännande eftersom jag såklart inte sett filmen. Man
fick även reda på mkt om varulvarnas bakgrund och om Rosalies och Jaspers. Boken gör
en dock förbannad då Bella avslöjar att hon även är kär i Jacob. Shit vad arg man blev!!!



Twilight är en av mina favoriter. Det är där allt börjar och det är väldigt kul att jämföra
filmen med boken och alla små smaskiga detaljer de laggt till.


Breaking dawn. Min absoluta favoritbok någonsin. Det är här allt händer. Bella och Edward
gifter sig och åker på smekmånad. Bella blir vampyr och föder Renesmee. Jacob präglas
på henne samtidigt som Voltaire kommer för att utplåna deras baby som är hälften
människa och hälften vampyr. Upplösningen om B & E kommer få ett evigt liv, svaret
hittar ni här.


Om 1 1/2 vecka får jag äntligen hem New Moon. När jag skulle beställa Bellas box hade den utgått så fick vänta i hela 2 månader för att få samma antal skivor (3 st) som fanns i den boxen med en massa smaskigt extramaterial. Och om en dryg månad är det premiere, TJOHO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0