Bad trainday!!!!

I morse skrev vi ett arbete om hur man i en familj kan trasportetra sig på ett miljövänligare sätt. Kollektivtrafik var såklart ett av alternativen och jag var väldigt positivt inställd till det, i förmiddags. Nu hatar jag allt som har med tåg att göra. Ska man få folk att byta från bil till tåg gäller det för sören att göra det mer attraktivt!!! Och det är fan inte attraktivt med förseningar STUP i minuten..Jag FÖRSTÅR er som kör, jag gör verkligen det...Palla tänka på miljön när man jämt ska behöva oroa sig för om tåget är försenat och man kommer försent till skolan/jobbet.. Det är inte värt det. (jag är ju illa tvungen). Skulle ta tåget 16.38, men det var inte iväg för än 16.55. När vi närmar oss HBG får vi ett meddelande att det kommer bli slutstation för tåget (slutstation var egentligen Ä-holm). Väl där får vi vänta på nästa tåg som går om 15 min. Och när vi väl har satt oss på det tåget måste vi vänta in en massa mötande tåg och är inte på väg för än om ytterligare 15 min... Jag var hemma tjugo i sju och arg som ett bi. Hade planerat en härlig springtur men eftersom ja suttit på tåget så länge var jag DÖhungrig och istället för att springa gick jag hem och gjorde två toast.. BRA, skitbra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0