Sol till midsommar?

Morrn morrn! Pigga idag? Snacka om att det var tungt att gå upp när larmet ringde halv åtta, fick verkligen slita mig upp.. Men vad gör man inte för att gå på ett spinningpass innan jobb ;) Ska strax hoppa in i duschen å sen laga mat till ikväll, börjar jobba vid halv tre och det här är min sista stängning på två veckor, helt underbart. Är verkligen nöjd med mitt schema i sommar. Och i morgon är jag förhoppningsvis ledig..
Jag är otroligt svag för löpsedlar som handlar om väder. Så fort det står att "nu kommer värmen" eller något liknande så vill jag genast läsa artiklen. Trots man gått på det flera gånger och det i många fall inte stämmer, så hoppas man ju ändå att de ska ha rätt. Igår läste jag detta på aftonbladet, och jag hoppas verkligen det stämmer denna gång :)

Midsommarsol i södra Sverige

Ska vi sitta ute eller inne?

Aftonbladet har svaret.

I Götaland och Svealand kan det bli riktigt soligt på midsommarafton. Och varmt – cirka tjugo grader.

– Midsommarveckan inleds med en högtrycksrygg som i södra Sverige håller i sig fram till fredagen – midsommarafton, säger meteorolog Daniel Fredriksson på vädertjänsten Storm.

Han poängterar att prognosen är en smula osäker eftersom den är nästan två veckor fram i tiden.

– Mycket kan hända men tendenserna är att värmen ligger kvar över södra Sverige, säger Fredriksson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0