Budget?

Vi smider planer..En plan att resa, en resa till sommaren, en bit härifrån..Då behövs pengar.. Jag har pengar, men pengar som är sparade till mina framtida studier, pengar som jag gärna inte vill röra så mkt vid..
Jag är inte världens sparsamaste människa, men heller inte den slösigaste..
Efter sälen har jag insett att jag måste bli ännu mer sparsam, och det har jag faktiskt blivit.. Istället för att köpa lunch i Delikatessen på ICA, så tar jag med någon macka hemifrån (tråkigt,men billigare) Istället för att festa två helger i rad har det blivit två lugna helger (sköönt å billigt) osv...

Jag har tre konton.. Ett sparkonto, för framtiden, mitt vanliga konto, de pengar jag får handla för, & ett annat konto, då jag vill spara till något speciellt jag vill ha eller göra..
Det sistnämnda ska börja användas nu..
Men det är svårt att göra en budget när man vet att varje lön inte kommer vara den andre lik.. Men ska ändå försöka..Räkna på det, se hur mkt som kommer gå åt.. Jag vill göra detta, & då ska jag även fixa fram pengarna..

Har en lista av saker som jag vill ha o behövs inhandlas..Ska till väla i helgen, men kanske inte kan bli allt..
* Nya tallrikar på IKEA (29 kr styck)
* En plastblomma till en vas
* Blockljus
* galgar
* Tvättpåsar
* Svarta jenas
* torr shampo
* BRA shampo å balsam (mitt hår är som förstört)

Linus får bidra med något :) Får se vad jag får för lön först..

Nu ska jag göra middag, en ny rätt hade jag tänkt pröva på, någon kyckling/korv risotto..ska bli spännande..
Börjar inte jobba förän 15, så det är lite slappt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0