Pengar, pengar, pengar

Vilket knasigt ord egentligen, när man skrev det så många gånger, haha

För många är pengar ett känsligt ämne.. Många har svårt att diskutera pengar, hur mkt man fått i lön, vad något man köpt kosta osv..vilket man får respektera..
Jag är absolut inte sådan.. Jag kan berätta vad jag fått i lön, hur mkt pengar jag har sparade utan att känna mig obekväm..
Jag fick min lön igår, den var inget vidare bra..Eller det var bättre än förväntat med tanke på att jag inte jobba så mkt i december..
9023 kr..Så nu har jag försökt lägga upp en budget efter den summan.
Framtida sparande: 1500
Spara till resan i sommar: 2000
Hyra: 1700
Kvar: 3823
Göra av med per vecka: knappt 1000

Och det är inte mkt där blev över.. Vet inte helt säkert om jag kommer klara det, men ska försöka..
Som den här helgen vet jag att det kommer gå lite mer pga att jag är ledig å det kanske blir utgång, då får ja ist dra ner på det nästa vecka..

...Två jobbedagar kvar, faan..har ingen lust alls idag.. Slutar inte föräns 21..
Imorgon blir en ännu längre dag. 07.45- 18 eller 19..Uhhuu..
Men sen så :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0