invigningen lyckades:)

Hej! Vilken dag jag har haft, har varit i skolan mellan nio och fem, både haft föreläsning och jobbat med ett arbete som ska redovisas på torsdag. Tåget var en halvtimme försenat så var inte hemma förän sju.. Känns skönt att ha hunnit med mkt iaf.. I morgon är jag ledig å jag måste hinna måla fönsterna då..

Var väldigt trevligt hos Lovisa igår och invigningen av halv åtta hos mig. Här kommer vad det bjöds på:)

En liten chokladbit när vi anlände


och ett glas mosserande


Till förrätt blev det pilgrimsmussla, marinerad räka, två dressingar, sallad med en vinigrätt och två stekta äppelklyftor. Hade aldrig smaka musslor men jag tyckte faktiskt den var helt okej, men inte många fler än en:)


Huvudrätten med fläskfilé, morötter, jordärtskockspure (den var mums) och rödlök marinerad å stekt med rödvinsvinäger.


GOD efterrätt. Äggtoddy med en skvätt kakao, nesskaffe och vaniljsocker. Ägget som ni ser är fyllt med konjak, man ska hälla i konjaken och röra runt allting. Jag tog dock bort kaffet och hällde i halva konjaken bara, det blev mumsen:)

Kommentarer
Postat av: mamma

De såg ju väldigt gott ut. Vad ska du bjuda på, kanske hemligt

2011-02-09 @ 09:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0