zzzzzzzzzzzz

  • När vi sover går vi igenom fyra olika stadier: insomningsstadiet, lätt sömn, djup sömn och drömsömn

  • En vuxen person behöver cirka sex till nio timmars sömn per natt

  • Om du inte kan sova, ligg inte och vrid dig alltför länge. Bryt mönstret genom att gå upp en stund. Ett bra knep är att använda 30 minuters intervall. Har du inte somnat på 30 minuter, gå upp och gör något annat (exempelvis läs en bok i ett annat rum). Försök sedan somna igen, har du inte lyckats efter 30 min så upprepa proceduren.

  1. I natt fick jag bara insomningsstadiet och lätt sömn, vakna halv tre å har inte somnat om sen dess
  2. Har knappt fått fyra, hoppas jag kan sova två timmar på bussen så jag får sex iaf
  3. Typ vad jag gjorde, men funka dessvärre inte idag.

Nu är jag oerhört trött på detta, kan man inte bara få soooooooooooooova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0