Våga övervinn din rädsla

Diskuterar med Emma om höjdrädsla är fobi eller inte? Jag är otroligt höjdrädd men ändå inte så det hindrar mig, då kanske det inte är en fobi? Strunt samma! Man är iallafall modig när man gör något som man är otroligt rädd för eller känner obehag för. Mod handlar om att övervinna det som skrämmer en mest. Jag har varit modig, många gånger. Men extra modig var jag speciellt en varm sommardag i Australien, Harvey Bay 2005. Då trotsade jag min rädlsa och slängde mig ut från ett plan på 14 000 feet = 4,2 km.. Det var en obeskrivlig känsla men jag undrar om jag kommer utsätta mig för den rädsla jag kände innan vi hoppade igen.

Lite övning på marken hur man skulle hålla händerna i luften


en ANING nervös innan vi skulle hoppa


Otroligt fin utiskt över Fraiser Island, men som ja tyvärr inte njöt av förrän fallskärmen fälldes ut ;)


Strax innan hoppet


Och här har vi hoppat , haha


Det var lite svårt att andas under de 65 sekundernas fritt fall


När fallskärmen väl fälts ut fick jag styra och jag njöt av var sekund. Vi hade klar blå himmel den dagen å utiskten var enorm


Lättad och otroligt stolt


Tack för jag överlevde typ ;)


A day I always will remember

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0