Jag måste äta mer fisk!!!

Visste ni att..

Man blir smart av att äta fisk.. I längden.
Det nyttiga Omega 3 fettet som finns i fet fisk är bra för hjärnan. Fettet byggs in i hjärnans cellmembran och gör cellerna smidiga och flexibla. Så om ni inte äter fisk, se till att börja. Hoppet är inte ute än ;) Enligt säker forskning och undersökningar ska de här nyttiga fettet även förhindra den fruktade sjukdommen alzheimers. Om man inte gillar fisk så fösök få i er det på andra sätt. Använd te.x. rapsolja vid matlagning. Rapsolja är bättre än olivolja pga att det i rapsolja finns de två fetterna linolsyra och linolensyra som kroppen själv inte kan tillverka och som är livsnödvändiga att få i sig med maten.

Det blev mer som en föreläsning, haha.. Men detta är mina egna ord och som jag lärt mig lite överallt:)

Lax innehåller mkt omega 3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0