Kommer ni ihåg Skånes sjöar från skoltiden? (Inte gör jag det)

Hallå, jag har inte varit utanför dörrarna idag, sucksuck. Har inte hunnit helt enkelt. Lektionen tog mycket längre tid att planera än vad jag trodde. Ska prata om Skånes sjöar, åar och öar samtidigt som min mentor sitter och betygsätter mig, så måste ju vara lite påläst. Snacka om att jag kommer bli allmänbildad när jag börjar jobba som lärare och snacka om att jag behöver det också, haha..(måste nog ta del av nyheter lite oftare också, det var en av mina elever som berättade om flygolyckan i Ryssland för mig, haha. Det är ju jag som ska berätta det)
Har städat en massa idag oxå (eller jag damma över lite snabbt), så nu är här rent och snyggt. Får väl snart börja på middagen and it sucks..




Kommentarer
Postat av: Tilda

Haha, det berättade mina elever för mig också. Lite läskigt. Vi får ha nyhetsuppläsningar för varann xD

2010-04-18 @ 18:12:45
URL: http://baramatilda.bloggagratis.se
Postat av: Linn-Lay

hoppas du har haft en fin helg :D

2010-04-18 @ 21:04:58
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Chris

Det är ett tips :P Titta på nyheterna konstant :P För vad ska ni göra när barnen nämner något de sett på nyheterna som ni inte kan :P Vi ska ju kunna allt som är lärare ^^ haha :D



Med vänliga hälsningar // Yeah, you quessed it right, Chris ;)

2010-04-18 @ 21:06:05
Postat av: Fokus

Hej, vad härligt med motionsskog så där. Såg dina funderingar hur Foki har råd med allt. Jag som "skvallerkärring" kan berätta att hon tar in rullande mellan 30-50000/mån. Då har man råd med det livet. En etta, ingen bil, inget nöjesliv förutom shopping och resor så räcker pengarna till. Han jobbar och kan ta ledigt hutt-om-mutt så han passar in i hennes liv, än så länge. I den åldern brukar man vilja köra snöskoter, mecka bilar, mc och sånt som hör till. Inte vara sin tjejs fotograf dygnet runt...? Sorry, men det är dags svara på frågorna hon får om ekonomin. Många undrar, men thai´s småljuger om dom tjänar nåt på det. Bakom alla vänliga leenden... Bra blogg förresten. Fick en del tips. Tack.

2010-04-19 @ 06:21:48
URL: http://fokus.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0