allt handlar om regelbundhet

...ok, inte allt, men det gör mkt..
Igår var vi på en rätt intressant kurs med jobb. En argonomikurs där man helt enkelt skulle lära sig om kroppen och i vilka lägen som var farligt att lyfta och bära m.m o vad man då kunde göra för att förhindra det..
Prata även en del om kost (som då påverkar kroppen), den intressantaste delen..
Jag har aldirg gått på några dieter, som stenåldersdiet, GI, bara äta protein och utesluta kolhydrater, äta hur mkt fett du vill m.m. Det har säkert hjälpt många, men det är liksom bara jobbigt att ha nått att följa ( jag "gick" på viktväktarna för lääänge sen, men då visste man inte bättre)

Jag håller min vikt genom att just äta regelbundet kombinerat med träning (mkt viktigt).. Man ska äta 6 måltider om dagen. Fruk, mm, lunch, mm, midd, mm. Mellanmålet ska ju inte bestå av nått stort.. Utan det räcker med en knäcke eller bara ett äpple och kanske ibland även en chokladboll ( som jag inte äter ändå, för e ju litta knasig med det där)..
Anledningen att ja kom in på kursen var för att han prata just om det. En testgrupp hade ändrat sina matvanor från att äta vid oregelbundna tider till regelbundna. Vissa hade då även tagit en chokladboll till nått mellanmål. De hade gått ner allt från 2-3,5 kg på en vecka då kombinerat med 30 min motion per dag..
Helt fantastiskt.. Så, skippa inte frukosten och lunchen för att sen länga i dig allt på kvällen. Ät regelbundet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0