A go go drink

Puuh, nu har ja vatt ute på min powerwalk runda med armarna fäktandes. Tog en sväng inom systemet & unna mig några goda cider (ja, inte ska jag dricka dem idag) utan på lördag då det är dags för litta partaj igen.. Med tanke på min lön (woow) var jag värd det, hee:)

Visst är det ibland väldigt tröttsamt att dricka eftersom man har noll fantasi just vad man ska dricka.. Det blir antingen öl,cider eller en grogg och just groggen består bara av sprit+läsk, tråkigt..
Man vill ju blanda god drinkar, som man får när man sen går ut..  Har därför klickat in på http://www.cocktailguiden.com/ för att inspireras av någon smarrig sommrig eller icke somrig drink.. I många av fallen behövs hur mycket ingredienser som helst..

den här lätt smaskens:


A go go dream



4 cl Bacardi Limón
1 cl Sourz Sour Apple
1 cl Passoã
1-2 cl Grenandine

Blanda ingredienserna i highballglas med
Schweppes Russian eller Schweppes Ginger Ale, whichever you prefer (Ginger
Ale gör sig bäst enligt mig)
Fyll på med några iskuber och rör om

Eller den här:


747


4 cl Vodka
Fyll upp med lika delar Roses lime
och tranbärsjuice och en skvätt Sprite.

Drinken är från popgruppen Kent.

Den första lät ju självklart godast enligt mig, men tyvär saknar ja sourzen. Så det får bli drinken 747 till helgen. Undra om det kan bli gott att blanda med tranbärsjuice?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0