1:a advent



Så här fint har vi julpyntat idag den 1:e advent.. vad mysigt det blev helt plötsligt :)

julen börjar närma sig..Jag har alltid älskat julen, min favorithögtid..Har alltid gjort samma sak i hela 21:e jular..Åkt bort till mormor vid 3:e tiden..Fikat kakor,speciellt mandelmusslor som mormor ville vi skulle ha å kollat på Kalle Anka. Sedan sitter man bara å myser framför brasan i det gamla mysiga vardagsrummet som gör att man får en sådär speciell härlig julkänsla i kroppen, går å kollar nyfiket på högen med julklappar som ligger under granen som är klädd precis som den brukar med alla gamla julkuler..Äter sedan god julmat sådär vid 5-6..Sen samlas alla där nere å julklapparna delas ut..
Man bara är och mår sådär bra när alla är där..

Men den här julen är inte alla här, allt kommer bli annorlunda..jag längtar inte lika mkt till min 22:e jul..julen kommer aldrig bli sig lik igen..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag förstår precis hur du känner, julen blir inte som förrut när inte mormor finns längre. Men vi får göra

de bästa av julen. Vi har ju varandra o de är värt mycket.



Kram mamma

2008-12-01 @ 10:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0