Kroppsfett!

En studie gjord på 3 personer, där det visade sig att den personen som var överviktig hade mest fett under huden, men minst fett runt de viktiga organ, medans de personerna som var smala hade minst fett under huden, men betydligt mer runt organen! Fortsatta studier visar att så är fallet ibland. De personer som är smala, men har mkt fett runt sina organ benäms smaltjock!



Vad vill jag då ha sagt av det här?  Jo, bättre att vara lite överviktig och se bra ut innuti kroppen än att vara smal och veta att fettet kan angripa dina inre organ!!! Eller, såklart, både vara smal innuti och utanpå..
Lösenordet? Träning
Jag hade velat mäta mitt kroppsfett innuti kroppen men det kostar ju en förmögenhet!

Nähä, ska dyka ner i mina böcker igen..Suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0